אינטרנט

כיצד הפך הפרסום בגוגל לאפיק האטרקטיבי ביותר לבעלי עסקים?

איך הפך הפרסום בגוגל לאחד מערוצי הפרסום האטרקטיביים ביותר, אליו נמשכים מותגי ענק שלא טרחו עד כה לפרסם כלל מחוץ למסך הטלוויזיה? מה הופך את גוגל לכל כך אטרקטיבי ועד כמה הוא יכול לסייע גם לעסקים קטנים שאולי זו להם פעילות הפרסום היחידה? בשורות הבאות תוכלו לקרוא על היתרונות הייחודיים ויחידים במינם שמציע גוגל, ואשר צפויים להפוך אותו לערוץ הפרסום בעל נפח הפרסום הגדול בעולם, עוד הרבה מעבר לערוצים המשודרים של הרדיו והטלוויזיה.

קודם כל, למה פרסום?

לא משנה כמה המוצר שלכם טוב ועד כמה אתם משקיעים בשירות ללקוח, אם לא תדעו להביא את עצמכם אל מודעות הלקוח, אתם מבחינתו פשוט לא קיימים. פרסום הוא כלי שנועד לספר לקהל היעד שלכם על עצם קיומכם, ובאותה הזדמנות לספר לו עד כמה המוצר שלכם טוב, מה היתרונות שלו אל מול המוצרים המתחרים, מדוע כדאי לו לקנות את המוצר ואיך ישתנו חייו לטובה לאחר שירכוש אותו. הדבר נכון לעסקים בישראל וברוב מדינות המערב.

העניין הוא שלא רק אתם זקוקים לערוץ הזה בכדי לקדם את העסק. גם המתחרים שלכם זקוקים לו באותה המידה וגם הם מעוניינים להשיג את אותה מטרה. זו הסיבה שענף הפרסום לא מפסיק להתפתח בניסיונות בלתי פוסקים של עסקים וחבורת להביא את המסר הטוב ביותר בצורה הטובה ביותר שתמשוך את הלקוחות מהמתחרים. פרסום בגוגל הוא עוד ערוץ פרסום אחד שעומד לרשותכם לצד עוד אינספור ערוצים כמו טלוויזיה, רדיו, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, עיתונים ואפילו סטיקרים ופליירים.

למה גוגל?

אחד האתגרים הקשים ביותר בתחום הפרסום, ובכלל זה גם פרסום בגוגל, הוא להשקיע כמה שפחות כסף ומאמץ כדי להשיג כמה שיותר לקוחות. ככל שערוץ הפרסום שתבחרו מתאים יותר למוצר ולמסר שלכם וככל שהמסר שלכם מתאים יותר לקהל היעד שמחפש אתכם, כך תוכלו לייצר יותר מכירות מפעילות פרסום יותר מצומצמת.

בכדי להשיג את המטרה הזאת אפשר לייצר קופירייטינג מצוין, אפשר לבנות תסריט משעשע ואפשר לעצב, לקשט ולפאר, אבל הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא לתפוס את הלקוח בדיוק כאשר הוא מחפש אתכם, ואת היכולת הזאת יודעים להציע לכם אך ורק ערוצי הפרסום המשודרים (רדיו וטלוויזיה) ומנוע החיפוש של גוגל, כשמנוע החיפוש של גוגל עושה את זה בצורה הטובה ביותר.

ערוצי הפרסום המשודרים מסתמכים על פנייה רחבה מאוד שבאופן טבעי, תתפוס גם את הלקוחות שבדיוק מחפשים את המוצר המפורסם. פרסום בגוגל עושה את זה הרבה יותר ממוקד – הוא מציג את הפרסום שלכם אך ורק למי שמחפש אתכם בדיוק כאשר הוא מחפש אתכם ובדיוק כאשר הוא מצפה לראות אתכם בתוצאות החיפוש.

כיצד עובד פרסום בגוגל?

גוגל הוא כיודע מנוע החיפוש הגדול בעולם. כאשר אנו זקוקים למידע בתחום מסוים או כאשר אנו מחפשים מוצר או מקום לקנות בו את המוצר, אנו נכנסים לגוגל, מזינים ביטוי חיפוש שלדעתנו יוביל אותנו אל היעד, ומקבלים דף תוצאות חיפוש בהתאם. אל מול דף תוצאות החיפוש, נכנס קודם כל לתוצאת החיפוש הראשונה ונבחן אותה, ולכל היותר נבחן גם את התוצאה השנייה או השלישית, ובאחת מהם כנראה כבר נמצא את הפתרון הדרוש לנו.

בעוד רובם המכריע של העסקים מנסים להתחרות זה בזה מי יתפוס את שלושת המקומות הראשונים בדף תוצאות החיפוש, ובעוד הם משקיעים בכך כמויות אדירות של כסף, אתם יכולים להתברג היישר אל המקום הראשון באמצעות פרסום בגוגל.

איך זה קורה? אתם בונים מודעה בגוגל ומגדירים את ביטויי המפתח שכאשר יעשה בהם שימוש על ידי משתמשי מנוע החיפוש, המודעה שלכם תוצג בפניהם. זהו. פשוט. מאותו הרגע, כל מי שישתמש בביטויי המפתח שהגדרתם, יפגוש את המודעה שלכם בראש תוצאות החיפוש. אם זה לא מספיק אז יש בשורה טובה נוספת – אם בעבר שולבו הפרסומות בהמשך דף החיפוש כשאת מקום התוצאות הראשונות קיבלו התוצאות האורגניות, הרי שהיום הפרסומות הן שמוצגות ראשונות ורק לאחר מכן מגיעות התוצאות האורגניות במקום הרביעי, החמישי ולעיתים מעבר לכך.

למה זה לא עבד לכם עד כה?

עבור מרבית המפרסמים שמשתמשים בפרסום גוגל, מדובר בפרסום שעובד וכל מקרה לגופו לגבי היקף ההצלחה. יחד עם זאת, אם אתם לא ממש הצלחתם להשיג תוצאות טובות באמצעות פרסום בגוגל, רוב הסיכויים שפשוט לא עשיתם את זה נכון ולא נעזרתם באיש המקצוע הנכון או באיש מקצוע בכלל. פרסום בגוגל הוא כלי רב עוצמה, אך מאחר והוא משרת את כל העסקים, כולל המתחרים שלכם, אתם לא אמורים רק להשתמש בכלי הזה, אלא להשתמש בו נכון יותר מכל המתחרים, ולשם כך אתם זקוקים לאיש מקצוע שחי את העולם הזה יום יום ומכיר את כל הדרכים למצות את היכולות של ערוץ הפרסום של גוגל.

כמה עולה פרסום בגוגל?

בדומה לכל פעילות פרסום, גם פרסום בגוגל מתבסס על תקציב מוגדר מראש. זאת אומרת שאתם קובעים מהו התקציב שאתם רוצים להשקיע והיקף הפרסום נקבע בהתאם לכך. ככל שהתקציב גבוה יותר תוכלו להציג יותר פרסומים ולהגיע ליותר אנשים, אך אינכם צריכים לצאת מעצמכם ולקפוץ מעל הפופיק. בכל מקרה, מה שכן אפשר להגיד הוא, שערוץ פרסום זה מציג את רמת היעילות הגבוהה ביותר ביחס להיקף ההשקעה הכספית ושכל פעילות קידום אחרת באינטרנט לבטח לא תעלה לכם פחות.