אינטרנט

תשתיות תקשורת

תשתיות תקשורת באיכות גבוהה יכולות לשפר את התפקוד של חברות, ארגונים, מוסדות ציבור ובתי עסק. במובן מסוים, התשתיות חשובות גם עבור לקוחות פרטיים – אבל ברוב המקרים הם לא דואגים להקמה שלהן באופן עצמאי, אלא פשוט מתחברים לתשתיות קיימות. מצד שני, רק מעטים מזהים את החשיבות של תשתיות מן הסוג הזה או את האופן שבו הן משפיעות על איכות החיים והפעילות העסקית שלהם.

הפעילות העסקית נשענת כידוע על היכולת להעביר מסרים בין עובדים, ספקים ולקוחות. כתוצאה מכך, כל סוג של פעילות עסקית מסתמכת על תקשורת פנים ארגונית וחוץ ארגונית. נכון להיום, הדרך להשיג את אותה תקשורת ולהעביר מסרים ברורים בין המוען והנמען היא באמצעות הקמת תשתיות רלוונטיות ומתקדמות.

מה מאפיין תשתיות תקשורת חדשות?

הנה למשל כמה תכונות ומאפיינים שיש כיום בתשתיות החדשות של התקשורת, אבל הם לא היו קיימים בעבר:

א. התמודדות עם סוגים שונים של אמצעי תקשורת – מטרת התשתית היא לשמש כפלטפורמה שעליה מפעילים אמצעי תקשורת. כאשר התשתית יציבה, מודרנית ומתקדמת, היא מאפשרת הפעלה של סוגים שונים של אמצעי תקשורת: החל מאינטרנט, דרך מצלמות אבטחה ועד מדפסות, טלפון ומרכזיות.

ב. עמידות בפני כשלים – כל עיכוב או תקלה בתשתית תקשורת עלולים לגרום נזקים בלתי הפיכים. נזקים אלו באים לידי ביטוי בפגיעה במוניטין של העסק או החברה, בחוסר שביעות רצון מצד הציבור או הלקוחות וגם בהפסדים כספיים עצומים. לפיכך, התנאי למערכת מתפקדת הוא עמידות בפני כשלים ומערכות הגנה ואבטחה משוכללות.

ג. תחזוקת מערכות תקשורת – הליווי וההקמה של תשתיות תקשורת הם רק חלק מתהליך ארוך יותר שבו מעורבות חברות מקצועיות. בין היתר, מצופה מאותן חברות לעמוד לרשות הלקוח גם עם תחזוקה שוטפת של המערכת ולסייע בהתמודדות עם תקלות ובעיות.

בסופו של דבר, הקמת תשתית מתחילה בתכנון וכוללת גם שיתוף פעולה עם קבלנים ואדריכלים. לאחר מכן, מחברים את כל המבנה, המשרד או העסק אל התשתית החדשה ומבצעים שדרוגים. בהמשך, כל שנותר הוא לסייע בפתרון התקלות ולדאוג להעברת מסרים על בסיס התשתית הקיימת.02